Spring naar inhoud

3RailForum Gastendag 2015

14 november 2015

3RailForum Gastendag

Zondag 8 november 2015 was het weer zover. De 3RailForum Gastendag werd gehouden bij de Modelspoor Groep Den Bosch. Een groep van zo’n 100 leden van het forum was van 10.00 tot 17.00 uur tezamen om diversen demo’s te volgen, de prachtige modelspoorbanen van MSG Den Bosch te bewonderen en met elkaar te praten over de gezamenlijke hobby. Alles was weer zoals voorgaande jaren perfect georganiseerd door een aantal Forum leden en de vrijwilligers van MSG Den Bosch die iedereen van een perfecte lunch voorzien hebben. Het mooie is dat deze dag in tegenstelling tot wat veel mensen denken niet alleen door gepensioneerden bezocht wordt, maar dat van jong tot oud aanwezig is.

Dit jaar heb ik voor het eerst een Demo mogen geven. Dus voor mij was het niet zo moeilijk om een onderwerp te kiezen, want dat werd natuurlijk een demo over Scratch Building. Wat ik al dat kwam er ook uit en dat is dat de gedachte leeft dat het te moeilijk is of dat men niet weet hoe te beginnen. Stap voor stap dus met een PowerPoint door de punten van Scratch Building gegaan en een aantal bekende Rosenbahn gebouwen meegenomen als voorbeeld. Er werd enthousiast op gereageerd en er waren aardig wat vragen. Na zo’n anderhalf uur demo is nu hopelijk voor de deelnemers de drempel weggenomen om zelf de stoute schoenen aan te doen en te beginnen met Scratch Building.

Gedurende de dag werd er eveneens met de nieuwe 3RailForum E-Loc gereden op de grote baan van MSG met daarachter 76 stuks 3RailForum ketelwagens, welke een speciale door Märklin geproduceerde en gelimiteerde editie is voor het 3RailForum. De ketelwagens waren speciaal voor deze dag door de verschillende leden meegebracht.

Eveneens hebben de eerste delen van de 3RailForum module baan mogen aanschouwen welke waren meegebracht door Ton, René en zijn zoon Dave.

Scratch Building de complete PowerPoint presentatie

Foto’s hieronder zijn gemaakt door Sascha, Herman en Ronald. Het geeft goed weer hoe leuk het is om een gezamenlijke interesse te hebben.

 

From → Nieuws

5 reacties
  1. Hoi Ronald,

    Ik was er nog even niet aan toegekomen om te reageren.
    Je presentatie was erg interessant en ik ga zeker ook hiermee zelf aan de slag. 🙂

    Gr.
    René

  2. Bedankt Bas. Speciale reden dat je gestopt bent op het forum?

  3. Bas permalink

    Leuk verslag Ronald.

    Maar deze oude bekende zit niet meer op dit forum.

    Mvg Bas

  4. Hoi Frank,

    Leuk als je een foto stuurt dan zet ik die bij de rest. Zelfbouw is gewoon een beginnen met wat eenvoudigs. Anders eerst een start maken met stootblokken maken zoals ik heb laten zien.
    Het stappenplan staat online
    https://rosenbahn.wordpress.com/2014/06/02/zelfbouw-stootblok/

    Je kunt je daar geen buil aan vallen.

    Succes

    Groet, Ronald

  5. Hoi Ronald,

    Ik vond het een erg boeiende presentatie die je gegeven had, erg leerzaam. Maar of ik nu zelf een scratch gebouw durf te gaan maken, dat weet ik nog niet.

    Met vriendelijke groet,
    Frank

    Nb ik zal je een foto sturen van je presentatie.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

davidneat

a maker, a teacher of making

cardigan bay coastal railroad

A fictious railroad in 0n30

Loco Yard

Heritage & Model Railway Blog

Grasslands Models

Model making musings, projects and commissions

The Model Railways of Oly Turner and Chris Matthews

Finescale (ish) Modelling in 4mm Scale by two friends

The Denver, Durango & Silverton Railroad

A model railroad in On30 Scale set in Colorado's San Juan Mountains

The N scale Kootenay Division

Cranbrook to Midway, BC, in 1:160

Modelspoorwegbouw

Mijn 1:87 wereld ter inspiratie

Tandradbaantje

Blog over mijn kleine modelspoor-tandrad-baantje

Klapplitalbahn

Modelspoorbaan op N-schaal

Wolfscreek

Modelspoor op z'n smalst