Spring naar inhoud

Rosenbahn Module 1 deel 3

Rosenbahn de bouw van een groot industrie complex

Het gedeelte waar de treinwagons geladen worden wordt nu gemaakt. In deel 2 was de stalen constructie al te zien. Hier steunt de bovenbouw op en de trein kan eronder rijden. De bovenbouw is nu ten opzichte van deel 2 gewijzigd en er is een afneembaar dak gemaakt. Het geheel wordt voorzien van een interieur en verlichting.

De vensters voor de dakramen zijn inmiddels aanwezig.

Binnen in het gebouw komt een staalconstructie van staanders en dwarsliggers waar het dak op draagt. Alles wederom gemaakt van karton.

In de vensters komen kozijnen die op dezelfde manier worden gemaakt als in deel 2 beschreven.

Nadat ze allemaal gereed zijn worden ze stuk voor stuk in de dakvensters verlijmd.

De zijwanden worden bekleed met papieren strips van hetzelfde speciale papier dat kunstschilders gebruiken. Het verwerkt zeer makkelijk, is niet dik en heeft een licht reliëf.

Nadat de lijm goed is gedroogd kan er geschilderd worden. De kleuren moeten een realistische houtkleur hebben en het geheel wordt ook geweatherd, zodat het goed past bij de rest van de omgeving.

Ook de onderzijde wordt op kleur gemaakt. De twee openingen worden de doorgangen voor de pijpen waarmee de treinwagons worden geladen.

Op kleur en na weathering wordt het geheel al beter. Kleuren zijn door het kunstlicht niet helemaal goed te beoordelen.

En ja verrassend als het dak eraf gaat. Er is een compleet interieur aangebracht. De fabriek is nog niet in gebruik dus personeel is in geen velden of wegen te bekennen.

Nog een plaatje van uit de lucht genomen. Hallo mag hier wel een drone vliegen.

Natuurlijk is er aan de verlichting gedacht, want daglicht zal waarschijnlijk niet voldoende zijn en de fabriek is wellicht vol continue in bedrijf als deze gereed is.

Ook aan de veiligheid wordt weer gedacht. Er is een nooduitgang en het bordes is omgeven met een hekwerk. De ladder die door het vluchtluik naar beneden gaat komt in een later stadium vast te staan. Nu bungelt deze nog wat los.

< Terug naar deel 2

Deel 4 >

Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

davidneat

a maker, a teacher of making

cardigan bay coastal railroad

A fictious railroad in 0n30

Loco Yard

Heritage & Model Railway Blog

National Railway Museum blog

Behind the scenes at the biggest railway museum in the world

Grasslands Models

Model making musings, projects and commissions

The Model Railways of Oly Turner and Chris Matthews

Finescale (ish) Modelling in 4mm Scale by two friends

The Denver, Durango & Silverton Railroad

A model railroad in On30 Scale set in Colorado's San Juan Mountains

The N scale Kootenay Division

Cranbrook to Midway, BC, in 1:160

Modelspoorwegbouw

Mijn 1:87 wereld ter inspiratie

Tandradbaantje

Blog over mijn kleine modelspoor-tandrad-baantje

Klapplitalbahn

Modelspoorbaan op N-schaal

Wolfscreek

Modelspoor op z'n smalst

<span>%d</span> bloggers liken dit: