Spring naar inhoud

Bouw station Rosental deel 2

Hoofdstation zelfbouw deel 2;UK Flag tumbnail

De basis van het gebouw is inmiddels gereed evenals de kozijnen voor het eerste deel van het gebouw. De kozijnen worden met de hand ingekleurd (foto 1) waarvoor de kleur Wood 71.077 van Vallejo wordt gebruikt. Deze wordt na uitharding iets na geschuurd met zeer fijn (K360) schuurpapier (foto 7) om een verweerde uitstraling te krijgen. De kartonnen basis wordt behandeld met de airbrush (foto 2) in de kleur Light Grey 71.050 met een toevoeging van White 71.001 beide van Vallejo. Vervolgens worden er zeer smalle fineer strookjes (foto’s 3, 4, 5) gesneden en daarmee wordt de gevel bekleed. Het fineer krijgt daarna een behandeling van witte pigmentpoeder (foto 6) die vloeibaar gemaakt is met gewoon kraanwater. Na droging wordt de gehele hevel geschuurd (foto 7),waarbij er goed op gelet wordt dat dit niet te gelijkmatig is. Het moet namelijk een verweerde uitstraling hebben. Er wordt voorzichtig op sommige plaatsen ook nog wat verf met een scherp mesje afgeschraapt (foto 8, 9), zodat het effect van afgebladderde verf nog meer aanwezig is. Wanneer de complete oppervlakte bewerking klaar is worden de ruiten gesneden uit een plaat Vivak®, welke verkrijgbaar is in verschillende diktes in iedere modelbouwwinkel. De ruiten worden bevestigd met Micro Kristal Klear (foto 10), omdat dit een goede verlijming geeft die ook nog eens helder opdroogt (foto 11) en geen vlekken achterlaat wat bijvoorbeeld bij secondenlijm wel het geval is. Bij het gebruiken van Micro Kristal Klear is het van belang om eerst de kozijnen geschilderd te hebben en dan pas de lijm te gebruiken. Voor het aanbrengen van de verf en voor het werken met pigmentpoeders wordt er gebruik gemaakt van diversen soorten penselen van Humbrol (foto 12). Niet om nu reclame te maken voor een merk, maar dit zijn toch wel de beste penselen voor een modelbouwer die er verkrijgbaar zijn. Er is wel degelijk een zeer groot verschil in penselen. Beter om daar iets meer aan uit te geven, want dat werkt ten eerste een stuk makkelijker, ten tweede is de levensduur vele malen hoger, en ten derde komt het de kwaliteit van het werk ten goede.

Verder

 

Terug

Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

davidneat

a maker, a teacher of making

cardigan bay coastal railroad

A fictious railroad in 0n30

Loco Yard

Heritage & Model Railway Blog

National Railway Museum blog

Behind the scenes at the biggest railway museum in the world

Grasslands Models

Model making musings, projects and commissions

The Model Railways of Oly Turner and Chris Matthews

Finescale (ish) Modelling in 4mm Scale by two friends

The Denver, Durango & Silverton Railroad

A model railroad in On30 Scale set in Colorado's San Juan Mountains

The N scale Kootenay Division

Cranbrook to Midway, BC, in 1:160

Modelspoorwegbouw

Mijn 1:87 wereld ter inspiratie

Tandradbaantje

Blog over mijn kleine modelspoor-tandrad-baantje

Klapplitalbahn

Modelspoorbaan op N-schaal

Wolfscreek

Modelspoor op z'n smalst

<span>%d</span> bloggers liken dit: