Bouw station Rosental deel 9
Bouw station Rosental de buitenzijde van het gebouw
De buitenzijde van het gebouw krijgt wat extra opfleuring met reclame posters en ook zijn de borden met de vertrek- en aankomsttijden van de treinen in hun frame opgehangen aan de wanden van de perronzijde (foto’s 1 t/m 3)9. De perronoverkapping krijgt dezelfde dakbedekking als het dak van het gebouw. Een doos vol overblijfselen van bouwdozen biedt weer eens uitkomst. De frames waar bouwonderdelen in zitten hebben nu weer eens nut (foto 4). Hiervan wordt de ondersteuning van het perrondak gemaakt. Dakplaten op maat gesneden en aan elkaar verbonden (foto 5). De staande steunen van het perrondak zijn op lengte gemaakt en vastgelijmd aan de onderzijde van het dak (foto 6). Na uitharding van de lijm (Polycement) kan het dak gepast worden aan de voorgevel (foto 7). Vervolgens worden de tegelplaten op maat gesneden, wel opletten dat de voegen goed doorlopen (foto 8). De kleur van de vloerplaten is niet van belang, omdat dit toch nog met de airbrush in de juiste kleur wordt gespoten. Hoogte is nu met de vloerplaten onder de overkapping staanders precies goed (foto 9). De dakgoten worden uit een styreen plaat gesneden en met Polycement aan het dak vastgelijmd (foto’s 10 & 11). Vervolgens krijgt de goot dezelfde kleur als de kozijnen en de dakgoot van het dak van het gebouw (foto 12). Na droging van de verf wordt de geverfde goot met schuurpapier behandeld en zo ontstaat het verweerde uiterlijk (foto 13). De plastic dakplaten worden voorzien van een laagje acrylverf in de kleur basalt (foto 14). Weatheren gebeurt met Vallejo washes foto’s 15 t/m 17) zoals besproken bij het hoofdstuk dakbouw . Daken zijn nu gereed en de volgende stap is de bestrating.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17